Gazlı İçecekler Kanser Yapar mı? | AlemFrm.Net
Anasayfa » Faydalı Bilgiler

Gazlı İçecekler Kanser Yapar mı? Google da Ara


Çok fazla meÅŸrubat içmenin riskleri var, bu risklerin arasında en önemlileri obezite ve diyabet. Ancak Hindistan’daki araÅŸtırmacıların açıkladığı ölümcül bir hastalık olan ve hayatta kalma oranı düşük olan yemek borusu kanseri riskini de içeren bir liste birkaç yıl önce bir tartışma baÅŸlattı.

Bu iddia büyük ölçüde iki gözleme dayanıyor: gazlı içeceklerin yüksek miktarda asit içermesi ve popülarite kazanmalarının Amerika BirleÅŸik Devletleri’nde yemek borusu kanserindeki artışla aynı dönemlere rastlaması. Yalnızca son elli yılda bile Amerikalıların yıllık gazlı içecek tüketimi çarpıcı bir artış gösterdi. 1946′da on bir galon olan gazlı içecek tüketim miktarı 2000′de kırk iki galona yükseldi. Aynı dönemde yemek borusu kanseri de üç katına çıktı.

Bir de şu var: karbonlu içecekler yalnızca yemek borusunun alt kısmına zarar veren gastrik distansiyona yol açmakla kalmıyor, aynı zamanda yemek borusu kanserine neden olan mide ekşimesiyle de ilişkilendiriliyor. Ayrıca gazlı içecekler en favori hedeflerden biri. Tatlandırıcılar hakkındaki komplo teorileri gibi, gazlı içeceklerdeki benzen gibi diğer katkı ırnul-delerin yavaş yavaş bizi öldürdüğüne dair yazılar yıllardır internette dolaşıyor. Bazılarına göre bu içeceklerin yemek boru su kanseriyle olan bağı gün gibi aşikâr.

Ancak aradaki bağlantı genel olarak duruma göre değişen kanıtlara dayandığı için birçok bilim insanını şüphe içinde bırakıyor ve öyle gözüküyor ki bilim insanları bu konuya şüpheli yaklaşmakta son derece haklı. Yapılan kapsamlı araştırmalar Hindistanlı araştırmacıların iddialarını inceleyip balonlarını patlattı.

Journal ofthe National Cancer Institute dergisinde yayımlanan ve Yale’den bir ekip tarafından yürütülen bir çalışmada dört farklı eyaletten yarısı yemek borusu kanseri olan yaklaşık iki bin kiÅŸinin gazlı içecek ve gazlı diyet içecek tüketimi incelendi. Ancak gazlı içeceklerin bu hastalığı tetiklediÄŸine dair bir sonuç yerine, tam aksi bir sonuca ulaşıldı. Gazlı içeçek tüketenlerin yemek borusu kanserine yakalanma riskinini daha düşük, diyet olanları tercih edenlerin risk oranınınsa en düşük -hiç içmeyenlerin taşıdığı riskin yarısı kadar- olduÄŸu ortaya konuldu.

Eğer sürekli diyet kolaları su gibi götüren kalori hesapla-yıcılarmdansanız hemen heyecanlanmayın. Gazlı diyet içeceklerde kansere karşı herhangi bir özel koruyucu yok. Sadece diyet içecekleri tercih edenler yaşıtlarına göre sağlıklarıyla ilgili daha bilinçli olan kişiler. Eğer egzersiz yapıp dengeli beslenmeye özen gösteriyorsanız, sigaradan uzak durup sağlığınıza dikkat ediyorsanız, yani kanser riskinizi düşürecek , her şeyi yapıyorsanız endişelenmenize gerek yok.

FaceBook Ekle Bunu, FaceBook Share Twitter Ekle Bunu, Twitter Share Digg Ekle Bunu, Digg Share FriendFeed Ekle Bunu, FriendFeed Share Google Ekle Bunu, Google Share MySpace Ekle Bunu, MySpace Share
Bu Yazi admin Tarafindan 28 Kasım 2009 Tarihinde 03:09 de ve Faydalı Bilgiler Kategorisi Altinda Yayinlanmistir. Konuya Yazilan Yorumlari RSS 2.0 ile Takip Edebilirsiniz. Yorum veya Kendi Sitenizden Geri Bildirim Yapabilirsiniz.
Yorum Ekle

Yorum Yapin